fredag 8 juni 2012

Sexiga skor.

Dagens kloka ord.
"Jag var mycket ledsen, för jag hade inga skor - ända tills jag mötte en man utan fötter"
- Harold Abbot

En riktig kvinna vill ha riktigt fina och sexiga skor. Så tyvärr får jag räkna mig till den andra skaran. Jag har inhandlat fotbeklädnad på nätet – stövlar.  Först gjorde jag det fula,fula..jag prövade dem i stan och kollade på nätet var de kunde köpas billigare.  Mellanskillnaden blev  200 kronor  då man skickade efter dem och stövlarna kom hem fraktfritt efter två dagar. Ytterligare en 10% check fanns med i sändningen. Inga röda lackskor alltså och jag skulle i alla fall trampa på någon stackars tass med en sylvass klack så det är bäst att inte ha en övertro på sin förmåga.  Jag ville ha ett par vandringsstövlar, kängor har jag redan men biträdet som snällt lät mig prova deras stövlar ovetande om min falskhet tyckte att stövlar var ett dåligt alternativ till kängor eftersom att livslängden på stövlarna inte är så långt. Ingen sol och insmörjning skulle förlänga livet något på dem. Så just nu då jag nyss betalat 695 kronor för dem står de prydligt i trappen,  men i slutet av sommaren är jag säker på att jag glömt priset och råden och de står ute på altanen i värme och sol. Ja vad säger man om det kort minne eller stor plånbok. Det senare stämmer inte så troligtvis är det förstnämnda. 
Stegräknare -  Nu i sanningen namn skall sägas att vinsten med stövelköpet blev ingen vinst i ordets rätta innebörd. Det blev en stegräknare också inhandlat en Silva stegräknare som man kan ha runt halsen. Den hade alla tänkbara fördelar och ögonen bara tindrade på mig och plötsligt var även den beställd, jag hade ändå en vinst på 200 kr. En lättlurad idiot alltså och simsalabim så var förtjänsten +-0.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar