lördag 16 juni 2012

Ditt och datt

Räven anses vara både slug, listig och lurig. Att ha en räv bakom örat är ingen bra egenskap och ”De tvåbenta rävarna är de värsta!  Varför har man sådana citat om räven mån tro ?


Arma räv ! Jag trodde att jag fångat en fin räv tills jag tog fram bilden på datorn. Nu är inte många rävar så fina denna tid men nog ser det ut som denna stackare fått skabb. Bilden togs i Björnsjö. i vår by Getingstabodum har jag bara sett friska rävar men på 80 talet fanns här många skabbrävar. Jag har hittills klarat mina hundar från rävskabb och skulle verkligen inte vilja ha detta kryp på dem.

Husum - många missar detta släpp av vatten. Jag tog bilden 12 maj i år. En del av vattnet fortsätter nog till Husumfabriken. Det är ett rätt mäktigt ljud som vattnet framkallar.

Jörgen hemma från Motala.

Röker ? Nej det gör han inte! Kent i backen....fy skäms


Käraste leksaken i Åsliden. Uppallad och omhuldad. Ja vad säger man - leksakerna blir bara dyrare men påminner om dem de hade som små. För håll med mig om att det liknar en leksakstraktor!


En trast har funnit ett lämpligt ställe att bygga sitt bo och att ruva sina ägg i. Sparken är hur som helst rätt värdelös under sommaren, så bo du där  lilla trasten. Hoppas att vädret inte ställer till det så att inte dina ägg kläcks.


Undrar om inte Anders har jour ?


Visst är väl fåglarna duktiga som kan bygga ett så stabilt litet näste av skräphö, hoppas att du får lön för mödan.


Dessa änder kom promenerande upp ur ett dike. De hade inte bråttom utan gick sakta efter varandra och lätt sig lätt fotas. Visst är de fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar